دومین محموله گندم اوکراین به ترکیه رسید

دومین کشتی اوکراینی که حامل چندین تن گندم است در ترکیه پهلو گرفته و بعد از آن راهی مصر خواهد شد.

 دومین محموله گندم اوکراین روز یکشنبه از طریق دریای سیاه به بندری در ترکیه رسید.

براساس گزارش فرانس۲۴، کشتی فله بر آرویات با پرچم پالائو که حامل بیش از ۱۷۶۰۰ تن گندم بود روز جمعه شهر بندری چورنومورسک را به مقصد مصر ترک کرد.

پس از خروج روسیه از قرارداد صادرات غلات به دلیل برآورده نشدن شرایطش در این توافق، اوکراین در حال آزمایش یک مسیر دریایی جدید است که از استفاده از آب‌های بین المللی اجتناب می‌کند و از مسیر‌هایی پیروی می‌کند که توسط بلغارستان و رومانی که اعضای ناتو هستند، کنترل می‌شوند.

به گزارش وب‌سایت‌های Marine Traffic و Vessel Finder، کشتی آرویات در ساعت ۳۰۰ GMT روز یکشنبه در خروجی جنوبی تنگه بسفر ترکیه قرار داشت. این کشتی باید به سمت تنگه داردانل برود تا به دریای مدیترانه برسد.

اولین کشتی بارگیری شده با ۳۰۰۰ تن گندم و همچنین با پرچم پالائو، چورنومورسک را بدون حادثه روز سه شنبه ترک کرد و روز پنجشنبه به استانبول رسید. این دومین کشتی است که به ترکیه رسیده است. 

مسکو تابستان گذشته به برخی از کشورهای آفریقایی وعده داده بود که برای تامین نیازهای آنها در زمینه مواد غذایی پس از قطع شدن صادرات غلات اوکراین، گندم را رایگان در اختیارشان قرار دهد. روسیه و اوکراین دو قدرت بزرگ کشاورزی در جهان به شمار می‌روند و محصولات تولیدی در این دو کشور برای امنیت غذایی جهانی بسیار اهمیت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار